Med en Call-To-Action inviterer du brugeren til at klikke i dit animerede banner og videre over på din landingpage. Men hvad gør en CTA god? Lead Digital Designer hos CPH digital, Dennis Brøndum, giver sit bud på, hvordan du designer din CTA, så den giver høj click-rate og flere konverteringer.
Generelt om CTA’en
Når du arbejder med online annoncering er det vigtigt at fange og fastholde modtagerens interesse i banneret. Herefter skal du konvertere interessen til en handling. Med en CTA inviterer du brugeren til at foretage en sådan handling, så du kan få dem videre over på din landingpage. Det gør du ved at invitere dem til at klikke på CTA’en i banneret. En CTA optræder typisk i form af en aflang firkant, der ligner en knap.
En god CTA
En god CTA er én, der skaber blikfang. Det er vigtigt, at den står ud fra baggrunden, så den er iøjnefaldende og brugeren aldrig skal lede efter den. Det kan gøres ved at give den en farve, der står i kontrast til baggrunden. På den måde bliver den synlig og inviterer til at blive klikket på.
Et andet god tip er at skrive teksten i CTA’en i bydeform. Eksempler på gode CTA-tekster kunne altså være “Læs mere”, “Køb billet”, “Tilmeld dig her” eller “Download ”.
En god CTA er designet og placeret et sted i banneret, så brugeren ikke er i tvivl om, hvor han skal klikke henne.
Eksempel på et banner med en god CTA
Banneret er en del af en større bannerpakke, vi har produceret for HBO Nordic som led i deres online markedsføring.