Hvad er Digital Marketing?

På et højt niveau henviser digital marketing til reklame leveret gennem digitale kanaler såsom søgemaskiner, websider, sociale medier, e-mail og mobilapps. Ved hjælp af disse online mediekanaler er digital markedsføring den metode, hvormed virksomheder promoverer varer, tjenester og mærker. 

Hvad er digital marketing - CPH digital

Problemer som digital marketing kan løse

Komponenter i digital marketing

ROI med digital marketing

Sådan kommer du i gang med digital marketing

Almindelige problemer, som digital marketing kan løse

Marketing problemer - CPH digital

For at optimere dine marketingstrategier er digital obligatorisk. Digital marketing kan hjælpe dig med at lære dit publikum at kende, få vigtige data om dem og give målinger, der giver dit marketingteam troværdighed.

  • Problem: Jeg kender ikke mit publikum godt nok til at komme i gang. Det tager tid at lære dit publikum at kende, og selvom dit marketingteam muligvis har udviklet buyer personas, der kan være til nytte, opfører forbrugere, der er aktive online, sig muligvis ikke som du forventer. Du bliver nødt til at teste forskellige budskaber med forskellige mål med hensyn til, at kommunikation skal appellerer til forskellige personer og hvor de befinder sig i købsrejsen. Tilpas dig selv til dit publikum, så vil du opbygge en troværdighed, der adskiller dig fra konkurrencen.
  • Problem: Jeg har ikke optimeret mine kanaler til SEO. Uanset hvor du er i marketingprocessen er det vigtigt at have en forståelse af SEO “best practice”. Ud over at forbedre din synlighed i søgemaskiner kan SEO styrke og støtte din test og optimering af kampagner for at sikre, at du leverer værdifuldt indhold af høj kvalitet, som dine potentielle kunder ønsker.
  • Problem: Jeg har ikke en social mediestrategi. Uanset om du vil udvikle en organisk social mediestrategi, en betalt social mediestrategi eller en blanding af de to, er det vigtigt at have en eller anden form for social markedsføring på plads. Mens sociale medier er fremragende til branding og engagement, kan det også være en nyttig kanal til digital marketingannoncering. Find en niche og en konsistent stemme, vær tålmodig, og når dit publikum øges, øges effekten af ​​dine annoncer også.
  • Problem: Mine marketingteams arbejder i siloer. Det er vigtigt at bryde ud af siloer for at skabe smidige, flydende strukturer. Dine kunder er ikke sekvestreret i en kanal, der venter på annoncer, så din marketingindsats skal implementere tværkanalfunktionalitet med hold, der bringer flere færdigheder til bordet for at engagere kunder, hvor de er.
  • Problem: Jeg er under pres for at rapportere om målinger, der understøtter bundlinjen. Digital markedsføring understøtter et hav af målinger, der kan bruges til at bestemme effektiviteten af ​​din marketingindsats, men disse målinger skal vælges med omhu. Start med at bestemme dine mål for hver kanal og indstil dine målinger til det, som dit bagland helst vil se.

"Forrester afslørede, at 60 % af kunderne ikke ønsker nogen interaktion med sælgere. Yderligere foretrækker 68 % at lave deres undersøgelser alene. Og 62 % har udviklet deres egne kriterier for at vælge den rigtige leverandør."

Komponenter

i digital marketing

Betalt søgning

Betalt søgning eller PPC-reklame (pay-per-click) refererer typisk til det sponsorerede resultat øverst eller på siden af en søgemaskine-resultatside (SERP). Disse annoncer debiterer dig for hvert klik, og de kan skræddersys til at blive vist, når bestemte søgeord indtastes, så dine annoncer målrettes mod målgrupper, der søger noget særligt. Disse annoncer kan være ekstremt effektive, da de er afhængige af data hentet fra enkeltpersoners online adfærd og bruges til at øge trafikken til websiden ved at levere relevante annoncer til de rigtige personer på det rigtige tidspunkt.

Disse annoncer kan også bruges til retargeting, hvilket betyder, at marketingautomationsværktøjer afhængigt af kundernes handlinger kan skabe unikke, personlige “cross-platform” annoncer.

Søgemaskineoptimering (SEO)

SEO er processen med at optimere din websides indhold, tekniske opsætning og rækkevidde, så dine sider vises øverst i et søgemaskineresultat for et specifikt sæt søgeordsudtryk.

Brug af SEO kan få besøgende til din webside, når de viser adfærd, der antyder, at de søger efter relevante produkter. Undersøgelser viser at 90% af de mennesker, der søger, endnu ikke har dannet sig en mening om et brand (Status Labs, 2018 ).

Mens PPC og retargeting har deres plads, har organisk onlinetrafik optjent enorm indflydelse på søgeplaceringer, gennem søgemaskineoptimering og i forlængelse heraf organisk trafik. Ved at bruge nøgleord og sætninger kan du bruge SEO til massivt at øge synligheden og starte et varigt kundeforhold. SEO defineres som at øge en websides rang i online-søgeresultater og dermed dets organiske trafik ved hjælp af populære søgeord og sætninger. Stærke SEO-strategier er meget indflydelsesrige i digitale marketingkampagner, da synlighed er det første skridt til et varigt kundeforhold.

Content marketing

Effektiv markedsføring af indhold, som er en fast del af en Inbound marketing strategi. Det er derfor ikke direkte salgsfremmende, men bruges til at uddanne og inspirere forbrugere, der søger information.

Når du tilbyder indhold, der er relevant for dit publikum, kan det sikre dig som en tankeleder og en pålidelig kilde til information, hvilket gør det mindre sandsynligt, at din øvrige marketingindsats går tabt i det statiske.

I den selvstyrede købers tidsalder får content marketing tre gange flere kundeemner end betalt søgeannoncering, så det er den ekstra indsats værd.

Marketing på sociale medier

Nøglen til effektiv markedsføring på sociale medier går langt ud over blot at have en aktive socialmedie konto. Du skal væve sociale elementer ind i alle aspekter af din marketingindsats for at skabe så mange muligheder for deling af indhold som muligt. Jo mere dit publikum er inspireret til at engagere sig i dit indhold, jo mere sandsynligt er det at de deler det, hvilket potentielt inspirerer deres kontakter til også at blive kunder.

E-mail-marketing

Efter mere end to årtier er e-mail stadig den hurtigste og mest direkte måde at nå ud til kunder med kritisk information. I dag skal vellykkede e-mail-kampagner være utroligt engagerende, relevante, informative og underholdende for ikke at blive begravet i din kundes indbakke. For at få succes skal dine marketing-e-mails tilfredsstille fem kerneegenskaber. De skal være pålidelige, relevante, som en samtale, koordineret på tværs af kanaler og strategiske.

Mobil marketing

Mobilenheder opbevares i vores lommer, ligger ved siden af vores senge og kontrolleres konstant hele dagen. Dette gør markedsføring på mobilen utrolig vigtig – to tredjedele af forbrugerne kan huske et specifikt brand, de har set annonceret på mobil i den sidste uge, men mobil er også meget nuanceret i betragtning af dets intime karakter. SMS, MMS og in-app marketing er alle muligheder for at nå dine kunder på deres enheder, men ud over det skal du overveje at koordinere din marketingindsats på tværs af dine andre digitale marketingkanaler.

Marketing Automation

Marketing Automation er en integreret platform, der binder al din digitale marketing sammen. Faktisk ser virksomheder, der automatiserer deres leadgenerering, en 10 % vækst eller mere i omsætning i løbet af seks til ni måneder. Uden Marketing Automation vil dine kampagner ligne et ufærdigt puslespil, hvor man mangler et afgørende stykke.

Marketing Automation software strømliner og automatiserer marketingopgaver og workflows, måler resultater og beregner afkastet på dine digitale kampagner (ROI), hvilket hjælper dig med at øge indtjeningen hurtigere. Marketing Automation kan hjælpe dig med at få værdifuld indsigt i, hvilke kampagner der fungerer, og hvilke der ikke gør, og det vil give målinger, der giver dig mulighed for at se din digitale marketingindsats direkte på din virksomheds bundlinje.

ROI med vellykket digital marketing

Digital marketing ROI - CPH digital

ROI med digital markedsføring involverer meget mere end tilbagebetaling af standardbannerannoncer, markedsføring af organisk indhold er også en vigtig spiller i det digitale markedsføringsrum.

  • Digital marketing når kunder ud over reklamer. Halvfjerds procent af internetbrugere ønsker at lære mere om produkter gennem indhold versus traditionelle reklamer (MDG, 2014).
  • Digital marketing driver content marketing. De fem bedste marketingtaktikker til B2B-indhold er indhold på sociale medier (92%), e-nyhedsbreve (83%), artikler på din webside (81%), blogs (80%) og personlige begivenheder (77%) (kilde: Imninc.com).
  • Digital marketing er afgørende for SEO. De første organiske søgeresultater på Google-konto udgør 32,5% af trafikandelen for et søgeudtryk (Kilde: Chitika)

    Sådan kommer du i gang med Digital Marketing

    Planlægning, implementering og
    optimering af din digitale marketing kampagne

    Start digital marketing - CPHd digital

    Start lanceringen af ​​din digitale marketing kampagne ved først at bestemme din målgruppe og mål, og derefter at indføre målinger for at sikre, at du altid forbedre din indsats og afkast.

    Trin 1: Identificer og segmenter dine målgrupper. I dag forventer købere en personlig oplevelse på tværs af alle berøringspunkter. For at gøre dette, skal du forstå deres demografi, firmografi, og teknografi data samt hvordan du kan løse deres spørgsmål og udfordringer.

    Trin 2: Etabler mål og strategi for hvordan du skal måle din kampagne performance. Brug publikumsoplysninger til at bestemme personas og få et klart overblik over deres købsrejse for at etablere dine mål og målestrategi. Vigtige målinger omfatter visninger (impressions), rækkevidde (reach), kliks, klikfrekvens (CTR), “engagement rate”, konverteringer, pris pr. lead – “Cost Per Lead” (CPL), effektive pris pr. tusinde – Effective Cost Per Mille” (eCPM), samt målinger som investeringsafkast – “Return On Investment” (ROI ), afkast på annonceudgifter – “Return on Ad Spend” (ROAS), Attribution-modeller og “Lifetime Customer Value” (LCV).

     

      Trin 3: Opret dit ADTECH-miljø og kanaler. Annonce teknologi kan tage noget tid at navigere i, så sørg for at du har adgang til en “Data Management Platform”(DMPS), “Demand-side Platform” (DSP), “Supply-side Platform” (SSP) og at annoncerne er på plads, før du går i gang. Tilpas dit marketinghold, kommunikér dine mål, og vis, hvordan de valgte kanaler passer ind i din digitale marketing kampagne.

      Trin 4: Start og optimér løbende. Digital marketing bruges til anskaffelse, pleje, bygge kundeloyalitet, og branding. Gennemgå dine målinger regelmæssigt, så du kan se, hvor du klarer dig godt og hvor du må arbejde mere for at blive førende.

      Vækst med os!

      Vi er ikke som de fleste marketing bureauer.

      Vi er et lille bureau, men har store ambitioner og der ligger en professionel stolthed bag alt det vi laver.

      Vi følger altid best practice, så du ved at du er i sikre hænder.
      Man må godt fejle, så længe man lærer af sine fejl, hvilket gør os klogere.

      Vi er en ejerdrevet virksomhed og står derfor altid på mål direkte over for sig som kunde.

       

      LAD OS KOMME IGANG

      Er du klar til at gøre en forskel?