DISPLAY ANNONCERING | 2 MIN. LÆSETID

Sådan øger du click-raten for din kampagne

af | jun 17, 2020 | Display-annoncering, HTML5, Konverteringer, Marketing

Uanset om du arbejder med display annoncering eller en anden form for content marketing, så lægger du formenligt noget tankevirksomhed i effekten af din markedsføringsindsats – altså hvordan din kampagne performer. For at gøre dit arbejde nemmere, har vi samlet et par gode tips til, hvad du kan gøre for at øge din click-rate.

Byg din annonce op hierarkisk 

Det er ganske sandsynligt, at forbrugerne ikke har installeret din licens-font på deres computere og andre enheder. Anvender du derfor en licens-font i dine bannere, bliver du nødt til at hoste fonten sammen med eller ved siden af banneret. Bliver fonten loadet sammen med banneret, vil det ofte veje tungt (fylde mange KB). Det betyder, at din display annonce er længere tid om at loade, og i sidste ende kan det resultere i, at du taber købsmodne brugere på gulvet, når de ikke gider vente på at indhold bliver loadet. 

Skab blikfang

Overskrifter, farver, komposition og billeder skaber blikfang. Hold dig kortfattet, brug karakteristiske farver, byg annoncen op hierarkisk og anvend et billede eller artwork. Så er du på sikker grund!

Anvendelse af genkendlige ansigter, som associeres med bestemte målgrupper, kan også skabe blikfang. Det kan derfor være en god idé at gøre brug af influencer marketing. Man skal dog imidlertid være meget opmærksom på, hvem man anvender som ansigt udadtil, da vedkommende bliver en del af dit brand. 

Selvom du gerne vil skabe blikfang, må du dog ikke gå på kompromis med din konsistens. Husk at have en gennemgående visuel identitet på tværs af platforme, hvor logo, farver, font og stil er konsistent, så du skaber et stærkt brand på lang sigt. 

 

Brug video

Video er et rigtig godt redskab til at fange og fastholde interesse! Kan du fastholde brugeren i din annonce, vil det nemlig resultere i en højere click-rate. Selvom det kan være relativt dyrere at få produceret video, så vil det give dig en større Return-Of-Investment. 

Din ultimative guide til bannerannoncering

10 års erfaring med online annoncering samlet i én ultimativ guide. Kvit og frit.
God fornøjelse!

LAD OS KOMME IGANG

Er du klar til at gøre en forskel?