Det er nu muligt at oprette og målrette Instagram-kampagner i MailChimp. Den nye integration kan hjælpe dig med at fremvise dine produkter, styrke dit brand og øge din omsætning. Vi har listet nogle af de fedeste features fra den nye MailChimp-integration.
1) Vælg dit segment
Du kan med få klik på musen bestemme, hvilket segment din kampagne skal ramme, og om kampagnen eksempelvis skal ramme andre Instagram-brugere, der har en demografi tilsvarende dit segment. Derudover kan du bestemme målgruppens geografiske location eller oprette unikke målgrupper, som du selv definerer ved hjælp af keywords.
Administrér dine kontakter gennem datasegmentering, så du bedre kan målrette din kampagne.
2) Sæt et budget
Bestem hvornår kampagnen starter og slutter og angiv dit totale budget. MailChimp opkræver ikke ekstra omkostninger. Du betaler det samme, som du ville gøre ved at oprette annoncerne på Instagram selv.
“When you create an Instagram Ad in MailChimp you can easily reach new and existing customers and get a clear view of your ROI.”
3) Tilføj indhold
Vælg ét eller flere billeder, indsæt en beskrivelse og tilføj et link. Så enkelt kan det gøres. Vil du tilføje en call-to-action funktion med et kort budskab, giver MailChimp dig også den mulighed.
4) Track annoncens performance
Det bedste ved MailChimps Instagram-integration må dog være adgangen til de detaljerede rapporter over annoncernes performance. Her får du overblik over den reelle effekt, som annoncen har haft: hvor stort en indtægt og hvor mange nye kunder, du har fået direkte fra de respektive annoncer. Tallene giver dig svar på, om annoncen har haft den ønskede effekt, så din forretning kan vokse, eller om du bør rette din kampagne til for at forbedre annoncernes performance.