Ubisoft

Digitalt materiale til storskærme i hele Norden

Brief

Tilpasning og levering af digitalt materiale på spillene Watch Dogs: Legion og Assassin’s Creed Valhalla til mere end 40 forskellige af de største abribusser og storskærme i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Løsning

Kernen i selve opgaven bestod i at tilpasse det originale keyart, videospots og packshots m.m. til de enkelte formater. På godt halvdelen af formaterne skulle det statiske keyart omsættes til animationer af f.eks. karakterer, lyskegler, ild, røgeffekt og andre animer-bare elementer.

Herefter skulle formatet tilpasses og eksporteres i forhold til de specifikationer, som mediet (ejeren af skærmen/abribussen) havde defineret. Om det så var at formatet skulle have en reduceret filstørrelse, køre med en særlig framerate, bitrate eller have et særligt codec eller aspect ratio.

Resultat

Slutproduktet endte med at blive mere end 90 videoer ialt på de to kampagner på tværs af fire lande.

Stureplan, Stockholm (Bestående af tre videoer – en der krænger om bygningen, en i toppen og en lodret baggrundsvideo)
Kungsgatan, Stockholm (En video der ligger som baggrund på ydermuren med vinduerne rundt omkring videoen).
Kunde og samarbejdspartner:

Ubisoft

 

Opgaven:
  • Produktion af DOOH (Digital out-of-home) materiale til det nordiske marked.

Har du et projekt i tankerne?