Order & Pay | Kontaktløs bestilling og betaling

Udfordring

Efter flere måneders nedlukning for restauration og caféer landet over har regeringen besluttet, at en genåbning er muligt – dog med specifikke begrænsninger til kundekontakt og indretning, da der stadigvæk er vigtigt at holde afstand.

For at skabe den bedste og mest trygge oplevelse for kunder og ansatte har Noho valgt at tænke ud af boksen, når det kommer til den gængse kunderejse i deres restauranter. Formålet var at gøre det muligt at sikre fysisk afstand mellem kunder og ansatte i forbindelse med restaurantbesøg – En kontaktløs bestilling og betaling.

Løsning

Når kunderne dukker op i en af Noho’s fysiske Cocks & Cows restauranter, så vil de blive mødt af en masse borde, som de frit kan vælge mellem at sidde ved. På hvert bord er der en unik QR-kode, som viderefører til en webshop med restaurantens menukort.

Her skal kunden bestille den mad og de drikkevarer, som de ønsker, og afslutte deres bestilling ved at betale med det samme igennem webshoppen – enten med visa/dankort, Apple Pay eller Google Pay.

Bestillingen bliver sendt til restaurantens POS-system, hvor det automatisk vil fremgå hvilket bord nummer, bestillingen kommer fra. På denne måde undgår kunderne den fysiske kontakt med de ansatte ved kontaktløs bestilling og betaling og vil derfor opleve en mere tryg restaurant oplevelse.

Resultat

Efter en succesfuld lancering i én af Nohos Cocks & Cows restauranter, var løsningen klar til at blive rullet ud over de resterende restauranter og afdelinger.
Kunde og samarbejdspartner:

Noho Partners

 

Opgaven:
  • Implementering af funktionalitet bag Order & Pay løsningen

LAD OS KOMME IGANG

Er du klar til at gøre en forskel?