MARKETING |
3 min. læsetid
af Christian Bo Christensen
Certificeret HubSpot Solutions Partner & Inbound Marketing certificeret

Sådan fastholder du relationen til forbrugerne under Corona krisen

apr 23, 2020 | Konverteringer, Marketing, Video

af Christian Bo Christensen
Certificeret HubSpot Solutions Partner & Inbound Marketing certificeret

Mens adskillige brands stopper deres markedsføringsindsats under Corona krisen, fastholder mange virksomheder den på trods af, at markedet er gået markant ned. Mange steder giver det god mening af stoppe den, men ikke alle steder. Vi er hjemme, vi er online, vi handler online. Vi er ikke stoppet med at handle, og vi involverer os stadigvæk de de brands, der styrker og fastholder deres relation til forbrugerne. Vi har listet et par branchespecifikke tips til, hvordan du fastholder relationen til forbrugerne under Corona krisen.

Restaurationsbranchen

1) Webshop og online bestilling: Fortæl at du leverer take-away hvis du gør. Smid en pop-up eller fastgør en bjælke på website omkring dette. Du kan også bruge de sociale medier som Instagram og Facebook til at gøre opmærksom på din take-away løsning. Hvis ikke du leverer take-away bør du begynde på det øjeblikkeligt!

2) Influencer marketing:  Overvej om du kan lave et samarbejde. Mikro-influencers har ofte færre men mere engagerede følgere og er også typisk lettere at betale sig fra end et samarbejde med en mega-influencer.

Find en ambassadør, der taler direkte til din målgruppe og gør din markedsføring mere personlig med billeder/video af jeres produkt eller ydelse.

 

Take-away løsning holdte gang i Pizzaria Luca

 

Detailhandel

1) Annoncér på de sociale medier: Det er nødvendigt men ikke tilstrækkeligt at have en webshop med dine produkter. Forfør målgruppen med flotte billeder og videoer af dine produkter, så dit content konverteres til egentlige køb. Forbrugerne er allerede på de sociale medier, skærmtiden er steget markant, og de er klar til at handle online, så du skal fange dem, hvor de befinder sig. I annoncerne linker du til din webshop. 

Flere virksomheder vælger at spare annoncering væk, hvilket betyder, at der ikke er så meget rift om pladserne, og man kan få billigere priser, så man får god ”værdi” for pengene lige nu.

2) Nyhedsbreve: Fasthold relationen til dine eksisterende kunder med værdifuld content. Du kan eksempelvis sende nyhedsbreve, rabatkoder eller attraktive kundefordele.

Video i din markedsføring

“How-to”-videoer, forførende produktvideoer og testimonial videoer er oplagte i fastholdelsen af relationen til dine kunder. Tænk over, hvordan din virksomhed kan hjælpe og skabe umiddelbar værdi for din målgruppe under Corona. 

Stil dig selv følgende spørgsmål: Hvor er mit værditilbud noget, der er behov for nu? Gør derefter opmærksom på behovet samt hvordan du kan afhjælpe det.

Download 5 gratis video tips

Eksempler på low-budget video produktioner

 Alle videoer i denne collage er produceret af CPH digital til budgetter mellem 5.000-100.000 kroner.

Overvejer du video til din kampagne?

Book gratis rådgivning med vores video specialist og hør mere om dine muligheder