Udfordring

COVID-19 pandemien har ramt de ikke-digitaliserede virksomheder hårdest. De fysiske butikker og spisesteder er blevet påbudt midlertidig lukning, hvorfor virksomheder landet over har måtte tænke i alternative løsninger til deres traditionelle forretningsmodel. Restaurationsbranchen er i øjeblikket hårdt ramt, og flere virksomheder er gået fra at være fuld beskæftiget til en 100 % nedlukning. En af de restauranter, der har tænkt i alternative løsninger er Pizzaria Luca i København og Lyngby, der af “5o Top Pizza” er blevet kåret som 5. bedste pizzaria i Europa.

Løsning

Løsningen blev take-away og deres webshop blev sat op i løbet af 14 dage, hvorefter den gik live. Det betød, at restaurantens kunder kunne bestille take-away ganske kort tid efter den pålagte midlertidige nedlukning af de fysiske restauranter.

Resultat

Fordi Pizzaria Luca søgte kompensation, måtte de kun omsætte op til et vist månedligt beløb. Efter lanceringen af webshoppen nåede de på 16 dage loftet for denne omsætning. Den hurtige eksekvering af take-away løsningen har været med til at holde forretningens blus igang i mere end én forstand.

Kunde og samarbejdspartner:

I Love Luca

 

Opgaven:
  • Design og layout
  • Implementering af funktionalitet bag take-away webshop

Har du et projekt i tankerne?