MARKETING | 2 MIN. LÆSETID

Marketing 2020: Dette vil præge marketing i det nye år

af | dec 27, 2019 | Marketing, Video

Vi har en helt klar formodning om, hvad der kommer til at præge marketing billedet i 2020, men inden vi løfter sløret for det, vil team CPH digital gerne sige et stort tak til vores fantastiske kunder og samarbejdspartnere for et spændende og begivenhedsrigt 2019 og samtidig ønske et rigtig godt nytår!

CPH digital er blevet Hubspot certificeret partner

Vi er meget glade for, at 2019 var året, hvor vi blev HubSpot-certificeret partner.

Med Hubspot og Inbound marketing redskaber ved hånden hjælper vi med at ændre den måde markedsføring bliver gjort på, en virksomhed af gangen. 

Marketing i 2020

Vi forudser, at 2020 bliver året, hvor Inbound marketing for alvor vinder indpas hos både B2B og B2C virksomheder i Danmark. Inbound marketing er markedsføring, der tiltrækker kunder ved at skabe værdifuldt og relevant indhold, der er skræddersyet til dem. Inbound marketing skaber købsmodne leads gennem automatiserede og målrettede budskaber.

Undersøgelser foretaget af Hubspot viser, at 61% af de mere end 6200 adspurgte virksomheders største marketing udfordringer er, at generere trafik og leads (HubSpot State of Inbound). Det er da også forståeligt, når vi ser, at både sociale medier og søgemaskinerne er proppet med diverse salgs og service tilbud. Så for at vinde opmærksomheden fra dine ideelle kunder skal der mere end blot betalt markedsføring til. Faktisk viser det sig, at content marketing kan skabe 3x flere leads end betalte annoncer (Content Marketing Institute).

Så er 2020 året, hvor du skal i gang med Inbound marketing og generere flere leads?

Skab værdifuld content til din målgruppe og post det på det rigtige tidspunkt og den mest optimale kanal. For ved at fokusere på hvad din kunde ønsker at se og poste indhold, der er i overensstemmelse med deres interesser, tiltrækker du naturligt kvalificerede leads, som du nemmere kan konvertere. Der er mange forskellige måder, du kan udvikle det rette content til din målgruppe. Nogle eksempler kunne være blogpost, e-bøger, podcasts, webinarer, guides og videoer.

Video bliver endnu større i 2020

Der er de seneste år blev spået om, hvor stort og vigtigt et redskab video ville blive inden for content marketing.

Fremtiden er allerede ankommet. 2019 har været et revolutionerende år for online video formatet, og stadigt flere virksomheder begynder at inkorporere video i deres marketing strategi. 

Vi giver 8 gode grunde til at bruge video i din markedsføring i 2020.  Virksomheder har for alvor fået øjnene op for videoens muligheder, som ligeledes afspejles i deres forventede valg af distributionskanaler for det kommende år, hvor det er tydeligt, at valget falder på de kanaler (Youtube, Facebook, Instagram), hvor video performer bedst (Hubspot, State of Indbound).

Forventede distributionskanaler i 2020

Vi ses i 2020!

Vi har mange spændende projekter i vente for det forestående år, og vi ser frem til at dele en masse inspirerende tips og guidelines med jer i 2020, så stay tuned!

Vil du høre mere om Inbound Marketing?