Webshop

Vi hjælper med design, udvikling og optimering af din webshop . Vi hjælper med at vælge og udvikle det system der passer bedst til dine ønsker og krav. Skal din webshop f.eks. integreres med et ERP system (f.eks. C5, NAV, Microsoft Dynamics, Economic etc.)? Skal din webshop have en blog? En din webshop B2C eller B2B? Og skal din webshop integreres med et marketing-automation system (f.eks. Mailchimp, HubSpot, Segment)?

Udvikling af ny webshop.

Optimering af webshop.

Produktion af webshop

Når vi arbejder med produktion og udviling af en webshop, bygger det på den smidige SCRUM-proces og
fletter forskellige koncepter sammen til en omfattende og meget effektiv webdesign metode. 

Metoden har tre hovedfaser:

Strategi

Succesrige webshops starter med en fokuseret vækststrategi. Vores mål i den strategiske fase er at udvikle en empatisk forståelse af din målgruppe og hvordan webshoppen skaber den bedste købsrejse.

Klare mål
Med klare mål på plads undgår du en langsom start med endeløse revisioner. Du er i stand til at bygge mod dine ønskede resultater – hurtigt.

Kundefokuseret
Ved at forstå din ideelle kundes behov og smertepunkter kan du kortlægge en effektiv kunderejse og bruge data til at forme din webshop med slutkunden i tankerne.

Bliv klar til at eksekvere
Når du prioriterer strategi før taktik giver det dig mulighed for at skabe en organiseret ønskeliste med idéer og bruge dem som en handlingsmæssig implementeringsplan.

Lancering

Vi producerer en webshop hurtigt. Hvis du allerede har en, vil den se bedre ud og fungerer bedre, men det er ikke et slutprodukt. Det er dit fundament, hvorpå du kan bygge videre og optimere. 

Planlægning af sider
Sideskitse og flow planlægges for hver nøgleside og “pillarpage” (vigtige sider i forhold til SEO), idet der lægges særlig vægt på at imødekomme brugernes behov såvel som SEO-mål.

Opbygning af prototyper
Indholdsproduktion fokuserer på at udbygge flowet på dine sider til en designklar prototype (wireframe). Når man har solidt indhold på plads før design, kører design mere jævnt og hurtigt.

Implementering af endeligt design og indold
Programmering, indsættelse af alle links, metadata, browsertest, hastighedstest og lancering med heatmap og skærmoptagelse på plads.

Løbende forbedring

Når din webshop er live, indsamler du brugerdata så du kan identificere de mest effektive optimeringsmuligheder, så du kan vækste din virksomhed.

Planlæg
Hver plan starter med en fokusmåling, som du vil forbedre. De idéer med størst effekt for at nå det metriske fokusmål prioriteres i et tidsafgrænset sprintcyklus.

Byg
Det er nu tid til at “få tingene gjort” og implementere det, du brainstormede og prioriterede i planlægningstrinnet.

Lær
En vigtig del af optimering er gennemgang af eksperimenter og analyse af data for at blive klogere på dine brugere.
At lære, hvad der fungerer (og hvad der ikke fungerer), hjælper med at tilpasse de idéer, der genereres i planlægningstrinnet i din næste sprintcyklus.

De 28 vigtigste spørgsmål ved opstart af webshop

Drømmer du om at starte en webshop?

Ved opstart af webshop, er der mange ting man skal tage stilling til, lige fra hvilket webshop system man skal bruge til hvordan man skal markedsføre sine produkter. Inden man når der til, bør man gennemgå vores tjekliste med 28 spørgsmål.
Download gratis tjekliste

Optimering af webshop

Webshops med høj ydeevne bygges ikke natten over. Optimal ydelse kommer gennem datadrevne optimeringer over tid.

Boost konvertering

Købsflowet

Har du et stort fald et bestemt sted i dit købsflow? Tester du hvad ændringer af dit købsflow kan gøre? Husk det handler om konstant at nedbryde barrierer.

Splittest

Med splittest kan du teste forskellige “Call to actions” op mod i hinanden og se, hvad der virker bedst. Der kan være stor forskel på hvordan en formulering virker i forhold til hinanden.

Tabt kurv

69 % af alle kunder forlader deres kurv før de tjekker ud (kilde: mailchimp). En “tabt kurv” funktion kan booste dine konvertering ved at generobere de køb der var gået tabt. Med en tabt kurv e-mail-serie kan du i gennemsnit se 34 gange flere ordrer pr. modtager end med bulk-e-mail alene.

Forbedre brugeroplevelsen

Navigation

For en webshop er det enormt vigtig med en overskuelig og nem navigation. Bruger din webshop f.eks. brødkrummer? Dette er en nem hjælp til navigation, som giver brugeren et overblik over hvordan produkt og kategorier f.eks. hører sammen.

UI forbering

Inden for UI er der nogle love. En af de mest almindelige er “getstalt loven”. Den fortæller meget kort fortalt, at elementer der hører sammen, skal stå sammen. F.eks. bør man altid have pris, produktnavn og Call to action knap stående sammen.

Oplevelse på mobilen

Hvordan performer din webshop på mobil? Loader den hurtigt nok? Er det nemt at navigere? Kan man nemt se hvor man er, og hvordan man kommer videre i sit købsflow?

 

 Boost trafikken

SEO

Kan brugerne finde dine produkter på Google? Hvad søger din målgruppe efter, hvis de vil købe dit produkt? Er dit indhold tilpasset til dit publikums mindset, når de søger på Google? Loader din webshop hurtigt?

Marketing

Kender brugerne dit brand? Er dit band troværdigt? Marketing kan hjælpe dit med at blive mere synlig og skabe troværdighed omkring dit brand. Dette vil også styrke din organiske trafik, da brugere har en tilbøjelighed til at gå efter nogen genkendeligt, når de søger på Google.

SoMe

Har du forbundet din webshop med facebook og Instagram? Sørger du for at dine produkter er synlige på de social platforme. Benyt de sociale medier til at blive mere synlig. Afhold konkurrencer, lav tilbud og få tidligere kunder til at dele deres gode oplevelser med din shop.

Ved webshop udvikling vil vi altid hjælpe med:

Optimering af billeder

Overholdelse af GDPR

Teknisk SEO

f

Optimeret til Google Pagespeed Insights

Produkt integration med Google, facebook og Instagram

Opsætning af Analytics, ect. Google Tag Manager

LAD OS KOMME IGANG

Er du klar til at gøre en forskel?