DISPLAY ANNONCERING |
2 min. læsetid
af Dennis Brøndum
Digital Designer, UX specialist og certificeret i Google Ads og DobubleClick Studio

Sådan øger du click-raten for din kampagne

jun 17, 2020 | Display-annoncering, HTML5, Konverteringer, Marketing

af Dennis Brøndum
Digital Designer, UX specialist og certificeret i Google Ads og DobubleClick Studio

Uanset om du arbejder med display annoncering eller en anden form for content marketing, så lægger du formenligt noget tankevirksomhed i effekten af din markedsføringsindsats – altså hvordan din kampagne performer. For at gøre dit arbejde nemmere, har vi samlet et par gode tips til, hvad du kan gøre for at øge din click-rate.

Byg din annonce op hierarkisk 

Når du arbejder med design og layout af din annonce er en god tommelfinger-regel, at du skal bygge den op hierarkisk. De ting i banneret eller annoncen, der er vigtigst, skal være størst. De mindre vigtige ting kan man så gøre lidt mindre i størrelsen. Derudover er det super vigtigt, at du sætter din annonce op, så den følger læseretningen enten fra venstre mod højre eller fra top mod bund. Typisk vil tekst og billede stå først og call-to-action stå til sidst. Hvis brugeren kender til budskabet, før de bliver bedt om at udføre en handling, vil det nemlig forbedre click-raten.

Skab blikfang

Overskrifter, farver, komposition og billeder skaber blikfang. Hold dig kortfattet, brug karakteristiske farver, byg annoncen op hierarkisk og anvend et billede eller artwork. Så er du på sikker grund!

Anvendelse af genkendlige ansigter, som associeres med bestemte målgrupper, kan også skabe blikfang. Det kan derfor være en god idé at gøre brug af influencer marketing. Man skal dog imidlertid være meget opmærksom på, hvem man anvender som ansigt udadtil, da vedkommende bliver en del af dit brand. 

Selvom du gerne vil skabe blikfang, må du dog ikke gå på kompromis med din konsistens. Husk at have en gennemgående visuel identitet på tværs af platforme, hvor logo, farver, font og stil er konsistent, så du skaber et stærkt brand på lang sigt. 

 

Brug video

Video er et rigtig godt redskab til at fange og fastholde interesse! Kan du fastholde brugeren i din annonce, vil det nemlig resultere i en højere click-rate. Selvom det kan være relativt dyrere at få produceret video, så vil det give dig en større Return-Of-Investment. 

Din ultimative guide til bannerannoncering

10 års erfaring med online annoncering samlet i én ultimativ guide. Kvit og frit.
God fornøjelse!

Download den ultimative guide til bannerannoncering

LAD OS KOMME IGANG

Er du klar til at gøre en forskel?