CONTENT MARKETING |
3 min. læsetid
af Christian Bo Christensen
Certificeret HubSpot Solutions Partner & Inbound Marketing certificeret

Har du styr på dit B2B content flow?

aug 12, 2020 | Konverteringer, Marketing, Video

af Christian Bo Christensen
Certificeret HubSpot Solutions Partner & Inbound Marketing certificeret

Har du beskæftiget dig med content marketing og annoncering, har du formenligt også stødt på forskellige salgstragter – eller såkaldte funnels, der siger: “Skab opmærksomhed, informér og invitér til at tage action.” Men det er ikke altid at folk overvejer informationsbehovet, inden de går i gang med at poste indhold og sætte annoncer op. Når du har fået styr på din målgruppes behov, kommer du langt mere sikkert i mål med dit content og din markedsføringsindsats.

Step 1: Opmærksomhed/Awareness? 

Når man vil skabe opmærksomhed omkring sit brand eller sine produkter, så tænker langt de fleste, at de skal pushe en masse indhold ud på diverse kanaler. Men har du spurgt dig selv, om dit indhold er værdifuldt for din målgruppe?

Vil du connecte med din målgruppe kan det være en stop hjælp først at identificere din målgruppes udfordringer. Når du kender deres udfordringer, kan du producere dit content, så det imødekommer deres informationsbehov. 

Step 2: Overvejelse/Consideration?

Når målgruppen har stiftet bekendskab med dit brand, skal de tage stilling til, om dit produkt/ydelse/service er noget for dem. Her er værdifuldt content for dem noget, der “uddanner” dem – altså giver dem viden om, hvordan dit brand differentierer sig fra andre brands og afhjælper de udfordringer, de sidder med.

Det kan være en ekpertvurdering eller kundeudtalelser, der fortæller noget om, hvordan dit produkt hjælper.

Step 3: Beslutning/Decision?

Når din målgruppe har sammenlignet dit brand/produkt med andre på markedet, vil de gerne gøre en god handel hos dig. Der findes mange gode biases, der påvirker købsbeslutningen:

 

1. Social Proof: Anbefalinger og anmeldelser fra andre kan være udslagsgivende i købsfasen

2. Limited offer: I takt med at udbuddet falder, stiger efterspørgslen og trangen til at få fingre i det tidsnok ligeledes.

3. Power of free: En gratis gave i forbindelse med et køb kan være en stor motivationsfaktor – også selvom indholdet af gaven ikke relaterer sig direkte til købet.

 

Derudover er det helt afgørende for konverteringen, at du i dit content eller din annoncering har en CTA (call-to-action), som inviterer dem til at udføre en specifik handling – eksempelvis “Køb billet”, “Start prøveperiode”, “Læs mere” eller “Se trailer”.

De forskellige typer af værdigfuldt indhold i dit content flow er afgørende for, om du konverterer din målgruppe til kunder eller ej. Vil du blive klogere på værdifuldt content, købrejsen, content flows og målgrupper, kan læse meget mere på siden om Inbound Marketing.

Din ultimative guide til bannerannoncering

10 års erfaring med online annoncering samlet i én ultimativ guide. Kvit og frit.
God fornøjelse!

Download den ultimative guide til bannerannoncering

LAD OS KOMME IGANG

Er du klar til at gøre en forskel?