MARKETING |
4 min. læsetid
af Christian Bo Christensen
Certificeret HubSpot Solutions Partner & Inbound Marketing certificeret

Introduktion til de 5 vigtigste funktioner i MailChimp

jan 3, 2018 | Mailchimp, Marketing automation

af Christian Bo Christensen
Certificeret HubSpot Solutions Partner & Inbound Marketing certificeret

Marketing behøver hverken at være overvældende eller tidskrævende. Med denne introduktion til de 5 vigtigste funktioner i MailChimp, får du tips til administration af dine kontakter, opsætning af din første kampagne og tracking af dens performance.

 

1) Forbind din webbutik til Mailchimp

Før du kan komme i gang med din marketing, skal du forbinde din webside/webshop til Mailchimp. Mailchimp kan integreres med mange populære platforme – herunder Shopify, WooCommerce og Magento. Når din webshop og Mailchimp er forbundet, har du adgang til mange effektive og stærke e-commerce værktøjer til din markedsføring.

 

2) Administrér dine kontakter

Forudsætningen for effektiv e-mail marketing er en renset og opdateret liste over engagerede kontakter og forbrugere, der har givet dig tilladelse til at sende dem kampagnemails. Du kan oprette så mange lister, som du ønsker. Vi anbefaler dog, at du nøjes med en enkelt liste og i stedet bruger datasegmentering, hvor du målretter kampagner på baggrund af sociale data, ratings, lokation, aktivitetshistorik mm.

 

Sådan importerer du kontakter til MailChimp.

 

“With MailChimp’s advanced segmentation feature you can build complex customer segments based on purchase history, e-mail and website activity, demographics, and more.”

John Foreman

Chief Data Scientist, MailChimp

3) Automatisér dine e-mails

Med mail automatisering kan du personliggøre din marketing og opretholde forbindelsen til dine kunder, mens du fokuserer din tid på andre aspekter af din forretning. CPH digital er MailChimp certificeret, og vi står altid klar til at hjælpe dig med, hvordan du kan arbejde med mail automatisering.

 

4) Kør ads på sociale medier

Det er nu muligt at oprette og målrette Instagram og Facebook kampagner i MailChimp. Den nye integration kan hjælpe dig med at fremvise dine produkter, styrke dit brand og øge din omsætning. Bestem hvornår kampagnen starter og slutter og angiv dit totale budget. Mailchimp opkræver ikke ekstra omkostninger. Du betaler det samme, som du ville gøre ved at oprette annoncerne på de respektive sociale medieplatforme. 

 

5) Se ROI og andre resultater

Når du har automatiseret mails og oprettet ad kampagner, kan du læne dig tilbage, slappe af og se til mens resultaterne kommer ind. Mailchimp giver dig detaljerede statistikker og rapporter over performance, salg og vækst. Du kan endda se, hvor meget du har tjent ved at bruge Mailchimps funktioner.

 

Lær mere om MailChimps statistikker og rapporter over performance.

LAD OS KOMME IGANG

Er du klar til at gøre en forskel?